A fejlesztő nevelés-oktatás iskolai oktatás 6 fős csoportokban szervezhető, intézményi pedagógiai program alapján egyéni fejlesztési tervekkel.
Intézményünkben a tevékenységet három külön csoportban végezzük.
Egyénre szabott napi és heti terv alapján egyéni és csoportos fejlesztésben vesznek részt.
A fejlesztés fő elemei:
- Mozgásfejlesztés (gyógytorna, tangentor, konduktív pedagógiai fejlesztés)
- Fröhlich féle bázisterápia
- Önkiszolgálás, önellátás
- Kommunikáció (augmentatív kommunikáció, jel- és gesztusnyelv, Bliss elemei)
- Értelmi és érzelmi nevelés, fejlesztés
- Társas kapcsolatok kialakítása
- Kiegészítő terápiák (látásfejlesztés)
A fejlesztő nevelés-oktatás iskolai oktatásban osztályfokba sorolás, érdemjeggyel történő értékelés nincs. Az éves teljesítményt szöveges értékelésben rögzítjük.
A fejlesztést gyógypedagógusok, konduktorok végzik.
A gyermekeket gyógypedagógiai asszisztensek segítőként támogatják.
Törvényi hivatkozás 2011. évi CXC. törvény – a nemzeti köznevelésről