Bagoly csoport
Az óvodai élet tudatos szervezésével, a mindennapos szakszerű csoportos és egyéni képességfejlesztő munkával, az érzelmi biztonság megteremtésével, a gyermekek tevékenységszükségletének kielégítésével, a sokoldalú tapasztalatszerzést, a szociális tanulás feltételeit biztosítva fejleszti 3 éves kortól az iskolába lépésig a mozgássérült kisgyermekeket. Mindezen célt a nemzetközileg elismert Pető-módszerrel valósítja meg.
A gyermekek ellátását 3 konduktor, 1 gyógypedagógiai asszisztens és 1 dajka végzi.
Az óvodai foglalkozások témakörei
Mozgásnevelés, öntevékenységre, aktív magatartásra nevelés: alapvető feladata a mozgás, mint az alkalmazkodáshoz szükséges koordinált tevékenység kivitelezése, a cél az öntevékenység, valamint az aktív magatartás szokásának kialakítása,
Önálló és egészséges életmódra nevelés: az egészséges életmód korai megalapozása érdekében – lényeges az önellátás tanítása, a higiéniai szabályok megismertetése, a tisztasági szokások kialakítása, az egészséges életritmus, a testmozgás szükségletének kielégítése. Mindezek a gyermek egyéni szükségleteinek és igényeinek maximális figyelembe vételével valósulnak meg.
Érzelmi nevelés, társas kapcsolatok alakítása: nevelésünk során rendkívül fontos, hogy az általunk nevelt gyermekekben kialakítsuk a társakkal, illetve a felnőttekkel való kapcsolattartás szükségletét, mások érzelmeinek felismerését és a saját érzelmek kifejezésének képességét.
Értelmi nevelés, fejlesztés: a sokoldalú tevékenység biztosítása – amelynek keretén belül a mozgássérült óvodásoknak lehetősége nyílik az ismeretszerzés módjainak megtanulására, a külvilág információinak felfogására, megértésére, feldolgozására -, az érdeklődés felkeltése az egyes tevékenységek iránt, a cél elérése fölött érzett sikerélmény, lehetővé teszi az ismeretszerzéssel kapcsolatos pozitív viszonyulás kialakulását, az új információk és ismeretek iránti szükségletek kialakulását.
A fenti foglalkozásokon túl a gyermekek speciális igényeiknek megfelelően részesülnek HRG-terápiában (vízben végzett mozgásfejlesztés), TheraSuit-terápiában, AAK-ban, logopédiai, tiflopedagógiai illetve szurdopedagógiai fejlesztésben és az állatasszisztált terápiák közül kutyaterápiában.
Mindezen céljainkat a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve és a családokkal szorosan együttműködve valósítjuk meg.