A tanulásban akadályozott gyermekek számára a nyolc évfolyamon folyik a tanítás. Legfontosabb feladatunknak tekintjük a gyermekek alapkészségeinek kialakítását, fejlesztését, általános műveltségük megalapozását, a munkavégzéshez, a továbbtanuláshoz, az önműveléshez, a társadalmi együttéléshez szükséges alapvető képességeik kialakítását.
Oktató-nevelő munkánkban olyan pedagógiai segítő-fejlesztő eljárásokat alkalmazunk, melyekkel a képességek és a pszichés funkciók zavarai következtében fellépő teljesítmény – deficiteket (hiányokat) eredményesen tudjuk csökkenteni. A segítő beavatkozások közül a következőket alkalmazzuk:
- Differenciált tanulásszervezés
- Speciális terápiás eljárások
- Egyéni fejlesztő programok
A differenciált óraszervezés, a diszlexia-prevenciós olvasás-írás tanítási módszer, a számolási zavar feloldását segítő terápia, valamint az egyéni fejlesztő foglalkozások alkalmazása teszik eredményessé munkánkat.
Az alábbi egyéni fejlesztéseken vesznek részt tanulóink:
- szomatopedagógiai fejlesztés
- konduktív pedagógiai fejlesztés
- logopédia
- AAK (augmentatív és alternatív kommunikáció)
- meseterápia
- gyógytestnevelés
- úszás
- látásfejlesztés
- hangszeroktatás
A tanítás alacsony létszámú osztályokban folyik, melynek előnye, hogy több figyelem és segítség jut egy-egy tanulóra. Az osztályokban gyógypedagógus szakemberek végzik az oktató-nevelő munkát. Az alsó évfolyamokon gyógypedagógiai asszisztensek segítenek, akik a gyermekek gondozását végzik, valamint közreműködnek az oktató-nevelő munka folyamatában. A tanítási órák után napközis ellátást is biztosítunk a tanulók számára. A tanulók szabadidejének hasznos eltöltéséhez hozzájárulnak szakköreink: informatika, ügyes kezek, népi bütykölő, kosárlabda, énekkar, néptánc, görkorcsolya, színkotta, kerámia, labdajáték, rock and roll. Jól felszerelt iskolai könyvtár is a tanulók rendelkezésére áll.