Aranyhíd Egységes Gyógypedagógiai, Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Fejlesztő Nevelés – Oktatást Végző Iskola
Tevékenységeink, feladataink
Alapdokumentumunk szerint feladatunk a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátása a köznevelési törvény előírásai szerint. 3 éves kortól a tankötelezettség végéig, illetve a jogszabályban meghatározott felső életkorhatárig.
A székhelyintézményben a tanulásban és értelmileg akadályozott tanulók, autizmus spektrum zavarral élő tanulók általános iskolai oktatása, szakiskolai és készségfejlesztő iskolai oktatása zajlik. 2005 szeptemberétől a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek fejlesztő nevelő-oktatás keretében teljesíthetik tankötelezettségüket. Intézményünk utazó gyógypedagógiai hálózatot működtet, melyben szakembereink a Szombathelyi Tankerület iskoláiban tanuló SNI tanulók fejlesztését végzik.
Tagintézményünkben, az Aranyhíd EGYMI Micimackó Óvodájában sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése folyik.
Fő törekvésünk, hogy többfajta ellátási formát, s lehetőleg minél szélesebb körű terápiás fejlesztési lehetőséget kínáljunk a hozzánk járó gyermekek/tanulók számára.
Intézményegységeink:
- Óvoda
Óvodánkban jelenleg 6 csoport működik. Az óvodai csoportok: Malacka, Füles, Zsebibaba, Tigris, Nyuszi, Bagoly csoport nevet vették fel. A csoportokban értelmileg akadályozott, autizmus spektrum zavarral élő gyermekek, illetve a konduktív csoportban mozgásfogyatékos gyermekek fejlesztését végzik szakembereink.
- Általános iskola:
- tanulásban akadályozott,
- értelmileg akadályozott,
- autizmussal élő gyermekek/tanulók nevelése, oktatása
- Fejlesztő nevelés-oktatás
súlyosan-halmozottan sérült tanulók fejlesztése
- Szakiskola
Részszakmák, szakképesítések:
- asztalosipari szerelő,
- parkgondozó, sütőipari és
- gyorspékségi munkás,
- szobafestő,
- családellátó,
- számítógépes adatrögzítő.
- Készségfejlesztő iskola
- kert- és parkápoló – informatikai eszközök használata- habilitációs munkavégzés;
- szövött tárgy készítő – udvaros – háztartástan;
- agyagtárgy-készítő – kisegítő
Általános iskola
A székhelyintézményben (iskola) a sajátos nevelési igényű tanköteles korú tanulók nappali rendszerű általános műveltséget megalapozó iskolai oktatása folyik.
A tanulásban akadályozott gyermekek évfolyamonként 1-1 osztályban, értelmileg akadályozott gyermekek 1-8 évfolyamon 4 összevont tanulócsoportban, az autizmus tüneteiben súlyosabb fokban érintett tanulók nevelés-oktatása pedig 5 összevont osztályban valósul meg.
A szakiskolában 9. évfolyamon a kötelező előkészítő szakiskolai oktatás folyik, mely során megerősítjük a tanulók általános műveltségét, fejlesztjük képességeiket, valamint felkészítjük őket a választott részszakma elvégzésére. +
A készségfejlesztő szakiskolában 9-10. évfolyamon történik az előkészítő képzés. A szakmai képzést a város szakképzést folytató intézményeivel együtt végezzük: Vas Vármegyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskolával, Kisalföldi ASzC Herman Ottó Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Technikummal, Szakképző Iskola és Kollégium, Kisalföldi AszC Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Technikummal.
A beszédhibás tanulók részére a logopédia foglalkozások az iskolán belül megoldottak, valamint helyben zajlik a gyógytestnevelés is. Délutánonként az általános iskolások tanítási időn kívüli ellátása, felügyelete, szervezett foglalkoztatása, korrepetálása, az iskolai munkára való szakszerű felkészítése 4 napközis csoportban történik. A napközis csoportokban a kulturális és szabadidős foglalkozások is biztosítottak
Célunk:
- A társadalmi együttéléshez, az önműveléshez, a munkavégzéshez, a továbbtanuláshoz szükséges alapvető képességek kialakítása;
- Az eltérő ütemben fejlődő tanulók képességeinek egyéni fejlesztésről történő gondoskodás;
- Az alapműveltségi vizsgára történő felkészítés az iskola évfolyamszámának megfelelő követelmények teljesítésével;
- A gyermek- és ifjúságvédelem területén megelőző és feltáró tevékenység végzése.
Szakembergárdánk a fejlesztést többféle munkaformában végzi, melynek alapvető jellemzője, hogy a munka alapját egyénre szabott, fogyatékos specifikus terápiás tervek jelentik. A fejlesztés lehetőség szerint mindig komplex fejlesztést jelent, melybe igény szerint kapcsolódnak be a szakemberek.
Fejlesztő tevékenységünkben az alapeljárásokon túl törekszünk az újonnan megjelenő terápiás módszerek alkalmazására is: AAK (augmentatív és alternatív kommunikáció), zeneterápia, hangmasszázs, tangentor kezelés, szenzoros szemléletű mozgásfejlesztés, Fröhlich-féle bázisterápia, gyógytestnevelés, úszás. Tárgyi feltételeink megfelelőek, az óvodai csoportszobákon kívül lehetőség van egyéni fejlesztésekhez külön helyiséget igénybe venni és a gyógyúszó medencét használni. Az iskolai telephelyen a tantermeken kívül egyéni fejlesztő helyiség, tankonyha, könyvtár, informatikai terem, tornaterem segíti az oktató, nevelő munkát. A tornatermünk jól felszerelt. Külön helyiségben szobabiciklik, futópad, taposógép használata teszi lehetővé tanulóink számára a mindennapos testnevelés órák megtartását. Az iskolaudvar szépen gondozott, játszóparkunk teszi színesebbé a gyermekek szabadidős tevékenységét.
Intézményünkben az utazó hálózatot gyógypedagógusaink végzik. Kollégáink a város többségi óvodáiban, általános és középiskoláiban végzik ezt a tevékenységet, illetve a Szombathelyi Tankerületi Központhoz tartozó vidéki általános iskolákban és középiskolákban is. A szolgáltatást igénybevevők köre folyamatosan bővül, egyre több gyermek, tanuló, fiatal szorul rá a speciális megsegítésre.
A Egészségbiztosítási pénztár az útiköltséget téríti. (gépkocsi, szállítószolgálat)
A vidéki gyerekek útiköltségét az Egészségbiztosítási Pénztár téríti.