Aranyhíd EGYMI

Tevékenységek

Aranyhíd Egységes Gyógypedagógiai, Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Fejlesztő Nevelés – Oktatást Végző Iskola

Tevékenységeink, feladataink

Alapdokumentumunk szerint feladatunk a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátása a köznevelési törvény előírásai szerint. 3 éves kortól a tankötelezettség végéig, illetve a jogszabályban meghatározott felső életkorhatárig.

A székhelyintézményben a tanulásban és értelmileg akadályozott tanulók, autizmus spektrum zavarral élő tanulók általános iskolai oktatása, szakiskolai és készségfejlesztő iskolai oktatása zajlik. 2005 szeptemberétől a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek fejlesztő nevelő-oktatás keretében teljesíthetik tankötelezettségüket. Intézményünk utazó gyógypedagógiai hálózatot működtet, melyben szakembereink a Szombathelyi Tankerület iskoláiban tanuló SNI tanulók fejlesztését végzik.

Tagintézményünkben, az Aranyhíd EGYMI Micimackó Óvodájában sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése folyik.

Fő törekvésünk, hogy többfajta ellátási formát, s lehetőleg minél szélesebb körű terápiás fejlesztési lehetőséget kínáljunk a hozzánk járó gyermekek/tanulók számára.

Intézményegységeink:

  • Óvoda

Óvodánkban jelenleg 6 csoport működik. Az óvodai csoportok: Malacka, Füles, Zsebibaba, Tigris, Nyuszi, Bagoly csoport nevet vették fel. A csoportokban értelmileg akadályozott, autizmus spektrum zavarral élő gyermekek, illetve a konduktív csoportban mozgásfogyatékos gyermekek fejlesztését végzik szakembereink.

  • Általános iskola:
    • tanulásban akadályozott,
    • értelmileg akadályozott,
    • autizmussal élő gyermekek/tanulók nevelése, oktatása
  • Fejlesztő nevelés-oktatás

súlyosan-halmozottan sérült tanulók fejlesztése

  • Szakiskola

Részszakmák, szakképesítések:

  • asztalosipari szerelő,
    • parkgondozó, sütőipari és
    • gyorspékségi munkás,
    • szobafestő,
    • családellátó,
    • számítógépes adatrögzítő.
  • Készségfejlesztő iskola
    • kert- és parkápoló – informatikai eszközök használata- habilitációs munkavégzés;
    • szövött tárgy készítő – udvaros – háztartástan;
    • agyagtárgy-készítő – kisegítő

Általános iskola

A székhelyintézményben (iskola) a sajátos nevelési igényű tanköteles korú tanulók nappali rendszerű általános műveltséget megalapozó iskolai oktatása folyik.

A tanulásban akadályozott gyermekek évfolyamonként 1-1 osztályban, értelmileg akadályozott gyermekek 1-8 évfolyamon 4 összevont tanulócsoportban, az autizmus tüneteiben súlyosabb fokban érintett tanulók nevelés-oktatása pedig 5 összevont osztályban valósul meg.

A szakiskolában 9. évfolyamon a kötelező előkészítő szakiskolai oktatás folyik, mely során megerősítjük a tanulók általános műveltségét, fejlesztjük képességeiket, valamint felkészítjük őket a választott részszakma elvégzésére. +

A készségfejlesztő szakiskolában 9-10. évfolyamon történik az előkészítő képzés. A szakmai képzést a város szakképzést folytató intézményeivel együtt végezzük: Vas Vármegyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskolával, Kisalföldi ASzC Herman Ottó Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Technikummal, Szakképző Iskola és Kollégium, Kisalföldi AszC Szombathelyi Élelmiszeripari és Földmérési Technikummal.

A beszédhibás tanulók részére a logopédia foglalkozások az iskolán belül megoldottak, valamint helyben zajlik a gyógytestnevelés is. Délutánonként az általános iskolások tanítási időn kívüli ellátása, felügyelete, szervezett foglalkoztatása, korrepetálása, az iskolai munkára való szakszerű felkészítése 4 napközis csoportban történik. A napközis csoportokban a kulturális és szabadidős foglalkozások is biztosítottak

Célunk:

  • A társadalmi együttéléshez, az önműveléshez, a munkavégzéshez, a továbbtanuláshoz szükséges alapvető képességek kialakítása;
  • Az eltérő ütemben fejlődő tanulók képességeinek egyéni fejlesztésről történő gondoskodás;
  • Az alapműveltségi vizsgára történő felkészítés az iskola évfolyamszámának megfelelő követelmények teljesítésével;
  • A gyermek- és ifjúságvédelem területén megelőző és feltáró tevékenység végzése.

Szakembergárdánk a fejlesztést többféle munkaformában végzi, melynek alapvető jellemzője, hogy a munka alapját egyénre szabott, fogyatékos specifikus terápiás tervek jelentik. A fejlesztés lehetőség szerint mindig komplex fejlesztést jelent, melybe igény szerint kapcsolódnak be a szakemberek.

Fejlesztő tevékenységünkben az alapeljárásokon túl törekszünk az újonnan megjelenő terápiás módszerek alkalmazására is: AAK (augmentatív és alternatív kommunikáció), zeneterápia, hangmasszázs, tangentor kezelés, szenzoros szemléletű mozgásfejlesztés, Fröhlich-féle bázisterápia, gyógytestnevelés, úszás. Tárgyi feltételeink megfelelőek, az óvodai csoportszobákon kívül lehetőség van egyéni fejlesztésekhez külön helyiséget igénybe venni és a gyógyúszó medencét használni. Az iskolai telephelyen a tantermeken kívül egyéni fejlesztő helyiség, tankonyha, könyvtár, informatikai terem, tornaterem segíti az oktató, nevelő munkát. A tornatermünk jól felszerelt. Külön helyiségben szobabiciklik, futópad, taposógép használata teszi lehetővé tanulóink számára a mindennapos testnevelés órák megtartását. Az iskolaudvar szépen gondozott, játszóparkunk teszi színesebbé a gyermekek szabadidős tevékenységét.

Intézményünkben az utazó hálózatot gyógypedagógusaink végzik. Kollégáink a város többségi óvodáiban, általános és középiskoláiban végzik ezt a tevékenységet, illetve a Szombathelyi Tankerületi Központhoz tartozó vidéki általános iskolákban és középiskolákban is. A szolgáltatást igénybevevők köre folyamatosan bővül, egyre több gyermek, tanuló, fiatal szorul rá a speciális megsegítésre.

A Egészségbiztosítási pénztár az útiköltséget téríti. (gépkocsi, szállítószolgálat)

A vidéki gyerekek útiköltségét az Egészségbiztosítási Pénztár téríti.