Aranyhíd EGYMI

Utazó Gyógypedagógiai Hálózat

A többségi intézményekben a sajátos nevelési igényű gyermekek sikeres integrációjának segítését az utazótanári hálózat megszervezésével és működtetésével látjuk el.

Intézményünk Utazó Gyógypedagógiai Hálózata a Szombathelyi Tankerülethez tartozó oktatási intézményekben integráltan – a többi tanulóval együtt – oktatott sajátos nevelési igényű tanulók ellátását biztosítja. Jelenleg több mint 20 általános iskolában és 3 gimnáziumban vezetjük a fejlesztő foglalkozásokat.

A különleges gondozást a szakértői és rehabilitációs bizottságok szakértői véleményében foglaltak szerint biztosítjuk. A sérülés specifikumától és az ellátás komplexitásától függően heti rendszerességgel, a törvény (2011. évi CXC. törvény 6. sz. melléklete, 20/2012.EMMI 138§) által meghatározott keretek között szervezzük az egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs órákat. Kiemelt feladatunk ezen kívül az integrált ellátásban résztvevő intézmények számára a segítségnyújtás az együttnevelés eredményes megvalósításában, valamint az esélyegyenlőség biztosításában.

Az utazótanári szolgálat személyi feltételei

Az utazó gyógypedagógus hálózatban közreműködő szakemberek minden esetben a gyermek sérüléséhez, fogyatékossági típusához igazodó szakképesítéssel rendelkeznek.

A fogyatékosság típusának megfelelő végzettségű gyógypedagógus:

  • oligofrénpedagógia szakos (tanulásban akadályozottak pedagógiája)
  • tiflopedagógia szakos
  • szurdopedagógia szakos
  • szomatopedagógia szakos
  • logopédia szakos

Az ellátottak köre

  • mozgásszervi fogyatékos gyermek
  • beszédfogyatékos gyermek
  • látássérült gyermek (vak, gyengénlátó, aliglátó)
  • hallássérült gyermek (siket, nagyothalló)
  • értelmi fogyatékos gyermek (tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott)
  • autizmus spektrum zavarral küzdő gyermek
  • a pszichés fejlődési – súlyos tanulási, figyelem- és magatartásszabályozási zavarral küzdő gyermek (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, hiperaktivitás és figyelemzavar)

Az utazó gyógypedagógus feladatai

  • szakértői vélemények ismerete, értelmezése
  • a gyermekkel való foglalkozás
  • konzultáció a pedagógusokkal
  • kapcsolattartás szülőkkel (pl.: fogadóóra)
  • kapcsolattartás a szakszolgálatokkal
  • adminisztrációs tevékenység (egyéni fejlesztési terv, beszámoló, tanév végi értékelés készítése)